Uji Bakat

By cikgufizi 30 Jun 2020, 12:34:06 Isu Semasa
Uji Bakat

Tarikh           : 22 April 2020

Tajuk             : Uji Bakat

 

Musim Movement Control Order (MCO) ini kita lihat kebanyakkan pendidik mula aktif mengajar online. Pelbagai perkongsian aplikasi dapat kita ketahui, saya pun ada la juga mencuba sebahagian aplikasi kaedah-kaedah tersebut. Saya akui ianya menyeronokan mulai goggle form, goggle meet, hantar video guna whatapps dan telegram

Paling teruja apabila saya ada keinginan juga la untuk menjadi cikgootube. Oleh itu, saya adalah sedikit sebanyak study tentang content video pdpc yang berkesan, aplikasi yang mudah, tools untuk memudahkan penghasilan video yang berkualiti. Dalam masa yang sama saya diperkenalkan oleh seseorang tentang TV Pendidikan. Teringat masa kecil dahulu sempat tengok TV Pendidikan.

Dek kekurangan slot subjek Perniagaan dan tuntutan kawalan pergerakan yang ketat dipelbagai negeri, saya cuba ambil peluang untuk bantu diri sendiri untuk kekal “fit” mengajar. Dalam masa yang sama dapat membantu rakan-rakan guru, ribuan pelajar elektif perniagaan untuk dengan cuba screen test dulu. Saya dimaklumkan tapisan agak ketat yea la masuk TV kan.

But for me, its ok either lepas atau tidak..its rezeki..tapi kena la cuba yang terbaikkan..so,again kadang-kadang kita perlu cuba sesuatu yang baharu, bercakap sorang diri depan kamera mulanya agak jangkal, hikmahnya now saya boleh la sharing using smartphone untuk buat video nanti dengan lebih rasa confident.

Saya juga dapat mengenali beberapa rakan baharu tambah-tambah lagi musim PKP ini bila dapat bercakap dengan seseorang memberikan kelegaan, banyak cerita hendak dikongsikan, dalam masa yang sama ada ilmu baharu saya ketahui dari segi do and don’t apa yang kita kongsikan macam ada a little bit of laws juga la since appear dekat TV, isu copyright dan macam-macam lagi.

Ini pengalaman berharga bagi saya lepas audit wakil sekolah ok la kan...kita tahu banyak lagi guru-guru perniagaan yang hebat, bagus dan terbaik diluar sana. Terima kasih..

p/s : Special thanks to krew SSTP yang humble dan competent.




Write a Facebook Comment

Komentar dari Facebook

Write a comment

Ada 88 Komentar untuk Berita Ini

View all comments

Write a comment